dinsdag 9 september 2008

Fietstocht

Zoals beloofd, volgt hier ons eerste fietsverslag. ;-) Voor vandaag hadden Dave en ik een fietsroute van Gazet van Antwerpen gekozen, 18 km door Antwerpen (ja, ik weet dat dat niks is, maar we wilden rustig beginnen en ik wou in de namiddag op het terras in het zonnetje zitten omdat het voor een keer eens niet regende).

Korte samenvatting: Niet alleen is Gazet van Antwerpen een krant die flut-nieuws publiceert (boordevol spellingsfouten trouwens), ze publiceert ook flut-fietsroutes. Elke straat waar een bord stond "enkelrichting, ook voor fietsers" moesten we inslaan, als er een fietspad lag was dat gegarandeerd een straat waar we niet moesten zijn, en we kunnen nu onze eigen Parijs-Roubaix-route in Antwerpen samenstellen want we hebben elke kasseistrook gezien en bereden (au au au, en meer respect voor coureurs).

Maar we hebben wel genoten: 't Was een prachtige dag, en we hebben een aantal 'zijstapjes' gemaakt die de tour echt de moeite waard maakten (morgen meer daarover). En we hebben ontdekt dat er een fietspad naast de ring van Antwerpen loopt, zalig om daarover naar huis te rijden en de auto's in de file te zien staan (het was nog maar 16 uur, en nee, ik wil er nog even niet aan denken dat ik vanaf volgende week ook weer in de file sta).

Onze fietsen op Linkeroever, aan het strand van St-Anneke

Die beelden hadden we in San Francisco ook al eens gezien

Zicht op een stukje van de haven (vanop Linkeroever)

Zicht op het centrum (vanop Linkeroever)

Het gedrocht waar het Museum aan de Stroom in zal komen

3 opmerkingen:

saskia zei

wow, da laatste is echt een gedrocht.

Lijkt wel alsof ze de alle belgische bouwstijlen die je in 1 buitenwijk kan vinden in 1 pand willen gooien. Tis al erg genoeg in 1 wijk, nu ook nog op ene hoop.

Zucht ...

Koop de kaarten van het knooppunten netwerk (zal ook wel voor de provincie antwerpen bestaan, wij hebben er nog een van midden limburg).

Anoniem zei

We lijken vaak in dezelfde buurt rond te lopen :-)

Ik ben zelf wat uitgekeken op de "werf vd eeuw", vooral als die resulteert in de file vd eeuw.

Anoniem zei

Amai, da's wel precies een erg speciaal gebouw... misschien zal het er compleet afgewerkt beter uitzien? Ik vind het concertgebouw in Brugge nog steeds een gedrocht, dacht dat het ging beteren met de jaren maar toch eigenlijk niet. Tof dat jullie nog steeds uitstapjes doen, die olifanten zagen er wel cool uit... deed me denken aan de collectie "hartjes" in SF.