zaterdag 27 september 2008

Lekker Eten In Belgie

Ik heb het al eerder verkondigd: Mijn beste restaurant-ervaringen deed ik op in San Francisco en omstreken; verse lokale ingredienten, onverwachte maar niet te ver gezochte smaak-combinaties, mooie interieurs, vriendelijke bediening, min of meer eerlijke prijzen,... Waarmee ik niet wil zeggen dat je in Belgie niet lekker kan eten, maar de prijs-kwaliteit-verhouding aan de overkant van de oceaan vond ik veel beter.

Gisterenavond heb ik met een vriendin Volef's in Antwerpen bezocht, en daar hebben we heerlijk gegeten. We kozen voor het degustatiemenu (6 gangen: 3 voorgerechtjes, een visgerecht, een vleesgerecht en een reeks dessertjes) en hebben het ons niet beklaagd. De struisvogelfilet met boontjes en pompoen (ik ben de omschrijving vanop het menu vergeten, maar die klonk veel lekkerder dan wat ik hier schrijf) was het lekkerste gerecht dat ik ooit in Belgie op mijn bord kreeg. Zalig.

Vanmorgen zijn we met vrienden gaan ontbijten (buitenhuis ontbijten is hier ook aan een opgang bezig) bij Den Boterham, ook in Antwerpen. En weeral was het lekker, en vooral niet duur.

Goede restaurants, nu ook aan deze kant van de oceaan... ;-)

Geen opmerkingen: