donderdag 27 november 2008

Immo

Dave en ik zijn nog steeds op zoek naar een nieuwe woonst. Na het fiasco van juli (17 afgekeurde huizen bezocht op 21 dagen) hadden we een rustpauze ingelast maar ondertussen surfen we weer alle immo-websites af. En dan kan ik me toch zo vreselijk zitten ergeren...

Ik ben op zoek naar een huis in Schoten, Brasschaat of Sint-Job, liefst met een garage en instapklaar (echt instapklaar, en niet het instapklaar dat meestal bedoeld wordt op immo-websites, maar da's een ander verhaal). Ik kom terecht op de website van Century 21, en vul daar braafjes de criteria in: maximum prijs, dat het een huis moet zijn en geen bouwgrond,... En dan staat daar een optie bij: Je kan een gemeente ingeven en dan aanduiden dat ook huizen uit de randgemeenten mogen getoond worden. Handig, denk ik dan (naieve sukkel die ik ben), dus ik geef in "Schoten" en randgemeenten. Zomaar even 157 resultaten! Ikke blij, en tegelijkertijd ook achterdochtig. En ja hoor, van de 157 huizen ligt er geen enkel (nul, noppes, nada) in Schoten, 1 in Brasschaat en 1 in Sint-Job. De overige panden liggen in de "randgemeenten" van Schoten, zoals daar zijn Boom (25 kilometer uit de richting), Niel (eveneens 25 kilometer verder),...

Ik haat immo-websites! Weet er iemand een minder pijnlijke manier om een huis te zoeken?

3 opmerkingen:

saskia zei

De grap voor een appartement in New York te vinden is de doodsberichten te lezen. Misschien ook een hint voor belgie? Of misschien zijn scheiding aankondigingen een goed idee :) Ik weet moreel absoluut incorrecte uitspraken ...

marijke zei

Absoluut geen politiek correcte uitspraken! Love it. ;-) Doodsberichten lees ik (nog) niet, maar ik luister wel zeer goed naar relatieperikelen. ;-)

Anoniem zei

Hey Marijke,

misschien heb je deze site (www.zimmo.be) reeds ontdekt maar hier zijn verschillende immo-sites gebundeld.

En om het je helemaal makkelijk te maken (http://www.zimmo.be/Schoten)
... nu nog hopen dat de link werkt ;-).