zondag 2 november 2008

Loft

Het is precies of er speelt tegenwoordig slechts 1 film in de Vlaamse bioscopen: Loft, van Bart De Pauw en Erik Van Looy. Vandaag hebben ook Anne en ik de film gezien, en het is de 8,20 euro waard die er tegenwoordig moet neergeteld worden voor een filmticket. Persoonlijk vind ik het de beste Vlaamse film sinds De Zaak Alzheimer, maar dat wil helemaal niks zeggen want ik heb in de tussentijd geen Vlaamse films gezien (of toch niet dat ik me herinner). De plot doet mij aan The Usual Suspects denken, maar dat is geen slechte zaak, en er wordt sterk geacteerd (vooral Matthias Schoenaerts en Veerle Baetens vond ik erg goed).

Negatief puntje aan de film was het feit dat we in UGC Antwerpen zaten, en dat is wel een heel marginale cinema geworden. Vuil (wij hadden de eerste voorstelling van de dag en de zaal was duidelijk niet gekuist na de laatste voorstelling van gisteren), veel te weinig personeel, maar wel veel rustiger dan Metropolis op een regenachtige zondagmiddag.

Geen opmerkingen: