zondag 30 november 2008

Self-Made Latte

Gisteren ontdekte ik dat er tegenwoordig een Senseo-apparaat bestaat waar je latte's en cappucino's mee kan maken. Dat leek me wel interessant. Tot ik de prijs zag: 179 euro vragen ze daarvoor! In Nederland was het het apparaat iets goedkoper te krijgen, maar kostte het toch nog steeds minstens 130 euro. Nu drink ik graag latte's, maar dat vond ik toch een beetje overdreven.

En vanmorgen tijdens het naar de bakker wandelen (om 8 uur), bedacht ik me opeens dat wij eigenlijk een Senseo en een microgolfoven hebben, en dat het dus niet zo moeilijk kan zijn om zelf een latte te fabriceren. Bij thuiskomst ineens geprobeerd, en mijn selfmade latte is zalig lekker! Melk een minuutje in de microgolf, koffietje maken met de senseo, koffie bij melk gieten, klaar (het geheel bevindt zich natuurlijk in een Starbucks-beker). De simpelste recepten zijn vaak de beste! ;-)

En nu ik 179 euro heb uitgespaard, heb ik wat centjes over en kan ik wat experimenteren met ingredienten (verschillende soorten melk, nieuwe soorten koffie). Maakt Starbucks al Senseo-pads? Binnenkort wordt de perfecte latte dus gewoon bij mij thuis geserveerd. ;-)

4 opmerkingen:

saskia zei

Koop zo een klein hand mixertje, dan krijg je nog schuim op je late (zo maak ik mijn lates, nadat de melk in de microgolf heeft gestaan, spaart mij een hoop starbucks lates uit :))

Rita Meyer zei

Ik heb ook zo'n mixertje, een aerolatte. Werkt super. Ga meteen even een chai latte maken, ik lust namelijk geen koffie :-).

marijke zei

Dat is nu het enige dat ik niet lekker vind aan latte's: dat schuimlaagje bovenop. Geen probleem dus.

Margo zei

Weet je wat ook geweldig werkt, de melkopschuimer van Bodum. Als je dat even 'googled' zie je 'm gelijk verschijnen. Ik heb alleen nog niet de caramelsiroop kunnen vinden die ze bij Starbucks erop spuiten.

Enne, misschien heb je op andere blogs gelezen over het stokje? Nou bij dez krijg je 'm van mij. Sho us your bag!!! Veel plezier.