donderdag 23 oktober 2008

Love Email

Ik krijg op het werk in mijn inbox ook de emails die verstuurd worden naar het emailadres van mijn voorgangster. Zij was, volgens mij, geabonneerd op elke nieuwsbrief die er op het internet wordt rondgestuurd dus je kan je voorstellen dat er heel wat rommel in mijn mailbox belandt elke dag. Maar wat ik dinsdagochtend vond, was wel de moeite...

D'er zat een mailtje van een zekere JVW (ik ga de volledige naam hier niet schrijven, om de privacy van die arme man toch een beetje te waarborgen) in mijn mailbox: een liefdesgedichtje aan mijn voorgangster A! Een gedichtje van het allerergste niveau trouwens, a la "jij bent de vrouw, waar ik van hou / heel mijn leven wil ik aan jou geven". (Op aanvraag kan ik het volledige gedichtje wel posten, maar je bent gewaarschuwd: it's not pretty.) Ik dus helemaal in een deuk van het lachen, maar ik had ook wel wat medelijden met die kerel, dus ik stuur heel beleefd een mailtje terug waarin ik meld dat A helaas niet meer voor het bedrijf werkt, al 4 maanden niet meer, en dat zijn mailtje dus bij mij terechtgekomen was. (Okay, in alle eerlijkheid, ik heb hem ook effe gegoogeld, en het is een politieker, hij heeft een vriendin maar die heet niet A.) ;-) Case closed, dacht ik.

Maar nee, woensdagochtend open ik mijn mailbox en ik vind weer een mailtje van JVW. Dit keer met de vraag of ik het prive emailadres van A heb en wil doorgeven. Kijk, dit begrijp ik niet: je hebt met een vrouw geslapen, die heeft jou een business card gegeven van een bedrijf waar ze al 4 maanden niet meer werkt (bijzonder onprofessioneel van haar om die kaartjes nog te gebruiken trouwens), iemand heeft jou vriendelijk geinformeerd dat haar emailadres niet meer werkt (ex-lovers afschepen, staat echt niet in mijn taakomschrijving en toch heb ik dat heel mooi opgevangen), en toch probeer je nog om haar prive emailadres te krijgen. Ligt dat nu aan mij of is die kerel enorm traag van begrip?! She's just not that into you, manneke! ;-) (En ik heb haar emailadres niet, anders had ik het zeker doorgegeven gewoon om haar te ambeteren.)

4 opmerkingen:

Annelica zei

Djee, om u een deuk te lachen, waarom krijg ik niet van die 'interessante' mails op mijn werk?

Petra zei

Jee, ik dacht al, dat hij dan maar voor jou zou gaan ;). Hij heeft al een vriendin en toch achter A aan? Die is "desperate"!

Sofie & Bart zei

maak zelf een email adres aan en stuur dat door. Kan je nog wat lachen ;). Zorg wel day dave op de hoogte is anders zou je wel is in de problemen kunnen komen ;)

Zaandra zei

Van welke politieke partij???