maandag 6 oktober 2008

Staking

Vandaag was een nationale stakingsdag in Belgie (voor meer koopkracht), wat er in de praktijk op neerkomt dat er geen openbaar vervoer was (geen treinen, bussen of trams) en dat het gigantisch druk was op de weg. Dit wil ook zeggen dat Dave gisteren al naar Berlijn moest vertrekken omdat hij er vandaag niet kon geraken. Dank u, vakbonden, om ons een dag langer dan nodig uit elkaar te halen. :-( Maar kom, niet getreurd...

Eerst het goede nieuws: Ik was waarschijnlijk een van de weinige mensen die vanochtend zonder problemen op hun werk geraakt zijn (behalve dan een kleine vertraging aan de defecte verkeerslichten op het kruispunt Bredabaan & Horstebaan in Schoten). Da's een van de voordelen als je in een uithoek als Hoogstraten werkt. ;-)

In de namiddag had ik een meeting in Aartselaar, dus ik was ook mooi voor de files terug thuis. Vroeger dan verwacht zelfs, want ik wou nog even langs Ikea passeren om een nieuwe catalogus op te halen maar Ikea was gesloten en er stonden stakingspiketten voor de deur. Dus als ik het goed begrijp, betogen ze voor meer koopkracht en doen ze daarom de winkels dicht! Logisch.

Geen opmerkingen: