dinsdag 14 oktober 2008

I Miss SF

De afgelopen dagen slaat de 'heimwee' naar San Francisco weer volop toe. Bart en Sofie komen binnenkort terug, en wat zij beschrijven op hun blog en in hun emails komt me te bekend voor. Ook zij lijken me niet helemaal klaar om al terug naar Belgie te verhuizen. We verwachten ze dan ook snel voor een "ik mis SF"-avondje. ;-)

Wat zou ik graag nog eens rondlopen in die mooie stad aan het water, van het ene vertrouwde plekje naar het andere. Nog eens een zondag doorbrengen in Golden Gate Park (en dan ineens het nieuwe California Academy of Sciences bezoeken), een namiddagje rondhangen aan Yerba Buena Gardens, over Embarcadero slenteren op een mooie ochtend met een Starbucks koffie in mijn hand, shoppen in de vele fantastische (en goedkope!) winkels, al die speciale gebouwen (Transamerica Pyramid, Ferry Building,...) nog eens goed bekijken en niet voor vanzelfsprekend aannemen, lekker gaan eten bij Eos, Range of een van de tientallen andere restaurantjes die we daar hebben leren kennen,...

Snif.

4 opmerkingen:

Petra zei

Spontaan krijg ik ook zin om naar de "city on the Bay" te gaan! Ik zie jouw "heimwee" gevoelens terug in mijn beste vriendin, die van hier naar Alabama is verhuisd. Washington is ook zo'n stad met allerlei moois en interessants. Ik zou het ook enorm missen, als we hier weg moesten verhuizen!
In ieder geval zal het helpen om iemand te hebben, die hetzelfde gevoel heeft, straks.

saskia zei

Hoezeer LA een grote betonnen hoop is, k zou Zuid Californie ook enorm hard missen. Veel meer dan Belgie leef je hier buiten (ok tis nu wat frisser, maar toch). Ik vind de ardennen in Belgie prachtig, maar je kan dit toch niet vergelijken met de diversiteit aan landschappen hier in de buurt. De sierras zijn adembenemend en zeer dicht bij. Langs de andere kant heb je de prachige woestijn van Joshua tree. Als we een paar mooie stadjes langs de kust willen doen kunnen we naar Santa Barbara (of ten Noorden van San Diego terecht). Willen we gewoon snel de stad uit, heb je de Santa Monica Mountains of Angeles National Forest.

Ahja, sinds kort zou er een echte kebab zaak zijn in LA. Die moeten we ook eens gaan uitproberen.

Anoniem zei

Wij missen de 'skyline' van Antwerpen die we elke dag konden bewonderen. Ook de lekkere pistoleetjes, heerlijke koffiekoeken en een goede beenhouwerij zijn welkom in San Jose.

Ik denk dat, waar je ook bent, je altijd wel iets zal missen en dat de kunst erin bestaat dat gemis te zien als een goede herinnering.

Groetjes,
Roosje en Co

kristine@BackinBelgium zei

Ik begrijp jullie zo goed Marijke! Ook wij hebben hier regelmatig de "LA Blues"... en zelfs BIG TIME! Ik zou er ook geld voor geven om effe snel ginder te kunnen zijn om samen lol te hebben met de vrienden. Natuurlijk zullen we nog wel afzakken voor vakantie, maar goh, we missen het toch echt wel erg.
En als ik heel eerlijk moet zijn... Belgiƫ heb ik van bijlange zo niet gemist toen ik ginder was!
Goeie moed... er zitten er dus nog in hetzelfde schuitje.