woensdag 6 augustus 2008

ID

Wij zijn sinds maandag de trotse eigenaars van nieuwe identiteitskaarten! Van die flashy kleine, met een chip, net een credit card. Ik voel me met mijn nieuwe 'pas' weer helemaal Belg, een lid van de bende.

En joepie, d'er lijkt een einde te komen aan al het paperassen-knoeiwerk: We hebben nu een identiteitskaart, een sis-kaart, allerhande verzekeringen en een nummerplaat. Volledig geintegreerd dus.

Ook opvallend: in beide landen (Belgie en VSA) is het geen probleem om lid te worden van de bibliotheek. Daar zijn ze blijkbaar blij met elke persoon die zich wil aansluiten. In San Francisco was ik op 5 minuutjes aangesloten, en ook in Schoten duurde het slechts 10 minuutjes. Dat in tegenstelling tot de identiteitskaarten die meer dan 4 weken op zich lieten wachten.

2 opmerkingen:

saskia zei

leuven heeft mij nooit lid willen maken, omdat ik geen of verkeerde type identiteitskaart had. Stelletje racisten daar.

Margo zei

Via 'Bloggers in Amerika' kwam ik terecht op jouw site en net als jullie zijn wij deze zomer teruggekomen na een paar prachtige jaren in Amerika. Weliswaar wonen wij in NL, maar heel veel situaties zijn erg herkenbaar! Vooral het missen van typisch Amerikaanse dingen, terwijl ik eerst Nederlandse dingen miste. Het is vooral het enorme aanbod in de supermarkten die ik mis. Zoals cornflakes of sladressings of net als jij Starbucks!
Veel succes met alle aanpassingen. En o ja, bij ons was de bieb ook het snelst geregeld en gratis voor de kinderen!