zondag 24 augustus 2008

Starbucks in Belgie

Ik had al enkele dagen geen rust: Dinsdagavond werd in het nieuws bericht over de eerste Starbucks in Belgie, dus ik moest en zou die bezoeken! Eindelijk nog eens een grande non-fat mocha with whipped cream, ik heb er de hele week van gedroomd. ;-) En vandaag was het eindelijk zover: een autoritje van 50 kilometer richting luchthaven van Zaventem, 5 minuutjes aanschuiven en dan genieten...

Dat was althans wat ik me had voorgesteld, de werkelijkheid was anders. 5 euro vragen die afzetters hier voor een grande non-fat mocha! Zonder slagroom dan nog wel, want whipped cream kost 0,5 euro extra! In de VS betaalde ik 3,20 dollar (2,80 euro?) voor mijn drankje, inclusief alle slagroom en extraatjes die ik wou. Ik begrijp dat Starbucks hier een andere positionering kiest, maar zoveel geld is mijn kopje troost me niet waard.
De rekening die me bijna een hartverlamming bezorgde

Daar kwam ook nog bij dat het dekseltje niet goed op mijn beker was gezet zodat ik de hele auto ondergesmost heb. Amateurs!

Ik ben in een klap genezen van mijn Belgische Starbucks-obsessie. Mij zien ze daar nooit meer terug (tenzij ik moet vliegen naar een Starbucksloze bestemming, dan neem ik misschien nog eens een koffietje, als ik genoeg centjes gespaard heb tenminste). Vanaf nu drink ik enkel nog Starbucks in landen waar de prijzen redelijk zijn (da's waarschijnlijk enkel de VS). Jammer, jammer, jammer.

8 opmerkingen:

Petra zei

Oei, zielig voor jou, die er zo naar uitzag! Vraag me af, waarom het zo duur is. Ik vind ze hier trouwens ook erg duur worden, hoor!

saskia zei

Ik vind starbucks zelfs in Amerika duur:

ik zie mensen zo elke dag met hun speciaal drankje. Dat is wel 3*365, of ookwel duidelijk meer dan 1000 dollar op een jaar. Gewoon aan koffie. Dat is het mij toch echt niet waard.

Anoniem zei

Lekker porseleinen kopje troost met een pralinetje ,koekje en toefje slagroom op een schoteltje met kantje en lepeltje !i.p.v die kartonnen bekers ,jakkes.En om mee te nemen bestaat er zoiets als een thermos beker met schroefdop te verkrijgen bij starbucks !
Persoonlijk hou ik helemaal niet van drinken uit een kartonnen beker koud of warm maakt niet uit.

Margo zei

'Wij' in NL hebben wel 3 Starbucks-en, maar waar zitten ze? Alledrie op Schiphol en ook hier zijn de prijzen gigantisch. Toen wij in juli terugkwamen na 3 jaar Amerika hebben we er wat gedronken met de ophalers en moest ik voor 6 volwassenen (3 cappucino's, 2 caramel latte's en 1 mocha latte, geloof ik) €26 afrekenen!!! Afzetters. Mij zien ze er ook niet meer, ook omdat we op een uur rijden van Schiphol wonen ;-).

Toch mis ik wel die lekkere grote Amerikaanse bekers; als je hier een kopje koffie bestelt, krijg je ook echt een kopje, in één slok heb je 'm bijna op. Er zit alleen wel vaak een koekje bij, en daar zijn wij Hollanders weer gek op.

Sylvia zei

Heb ik niet ergens gelezen dat ze in NL ook Starbucks gaan openen op de NS stations in de grote steden? Ben niet zo'n koffiefan dus ik ga eigenlijk nooit naar Starbucks, terwijl hij hier onder aan de straat zit....

Unknown zei

En was de smaak dezelfde?

Annelica zei

Hola-pola! 5€ is echt wel overdreven!

Anoniem zei

Tje , op de vlieghaven is alles toch wat duurder.