zondag 17 augustus 2008

Toerist In Eigen Land

Als ik toerist in eigen land speel, voel ik me altijd een beetje bekeken: Je loopt rond met een camera om je nek en een kaartje in de hand, en opeens gaan alle mensen om je heen ervanuit dat je geen Nederlands spreekt. Heel grappig om te horen wat de mensen over je te zeggen hebben.
Toerist Dave ;-)

Dit weekend zaten we met camera en kaartje in Leuven, en dat is heel goed meegevallen. 't Was er nog redelijk rustig (de enige studenten die er rondliepen, waren degenen met een tweede zit dus die waren aan het studeren) en het weer werkte mee (geen regen, da's al veel tegenwoordig). Heel mooie gebouwen, veel restaurantjes (al waren degenen die Bart en Sofie hadden aangeraden gesloten wegens jaarlijks verlof), autovrije straten en een begijnhof (altijd een pluspunt voor een stad, in mijn ogen dan toch).

We logeerden in het Novotel, tegenover de grote trots van Leuven: Stella Artois (toen we d'er 's avonds voorbij wandelden, werden we dronken van de geur alleen). Zaterdag hebben we met vrienden gegeten bij Kokoon, heel lekker maar extreem slechte service (of beter: heel trage service, het duurde altijd ongelooflijk lang voor er iemand aan de tafel stond). 's Middags hebben we nog een koffie gedronken bij Copa Negra, een mooie zaak maar geen spectaculaire koffie en een medewerkster die niet echt stressbestendig was (d'er zaten 6 mensen in de zaak en ze was overspannen omdat het zo druk was).

Ze gaan ons zeker nog terugzien in Leuven...


2 opmerkingen:

saskia zei

Na jaren studeren in Leuven, is dit nog steeds eens van mijn lievelings steden. Klein, zodat je niet de drukte van een groot stad hebt, genoeg winkels voor een namiddag shoppen, veel kleine restaurantjes om uit te kiezen. En direct buiten de stad het park met het kasteel en nog meer groen.

Kokoon zijn we ook al eens geweest. Het eten was toen goed (ik herinner mij vooral dessert, aardbeien tiramisu, heerlijk), ik heb geen idee van de service. Ik vermoed dat ik toen nog gewoon was dat mensen je horen te negeren.

Anoniem zei

Je moet er niks van aan trekken als je als toerist in je eigen land aan het lopen bent met camera en platte grond, soms geeft dat best wel leuke kijk op(dan denk je als vreemde) van 'kijk die doet het goed die heeft zich juist goed voorbereid'om iets van een land te bekijken.Zelf doe ik dat ook in eigenland NL.

Overgings je bent altijd welkom om een kijkje te nemen op http://ibloghurt.wordpress.com is mijn blog!!!