vrijdag 12 juni 2009

Blog Stilte

Ik hoor het jullie al denken: "Amai, dat bloggen heeft ook weer lang geduurd bij Marijke." Een week terug online en toch 1 postje gepubliceerd, het is schandalig. ;-) Ik weet het, mea culpa.

Maar ik zit een beetje in een vervelende situatie. Ik had me namelijk voorgenomen om hier geen zwangerschapsblog van te maken waarbij ik alleen nog over de zwangerschap en alle kwaaltjes die daarmee samenhoren, zou schrijven. Nee, ik was vastbesloten dat mijn leven ondanks de zwangerschap gewoon door zou blijven gaan, en dat zolang ik geen 100 kilo woog dat kleine "bunnetje in the oven" mijn doen en laten niet zou bepalen. En deze week heb ik moeten toegeven dat ik verkeerd zat met die redenering, en toegeven dat ik het fout heb, is niet mijn sterkste punt, dus zit ik een beetje met mezelf in de knoop.

Dus toch heel even een klaagzang: Ik heb deze week voor de laatste keer in lange tijd (vrees ik) de ritssluiting van mijn favoriete jeans dicht gekregen (na enkele uren heb ik moeten toegeven dat dat echt niet comfortabel meer zat), maar de zwangerschapsbroeken die ik heb zijn veel te groot aan mijn benen en achterwerk, dus als ik daarmee rondloop zie ik eruit als een mislukte rapper met een bierbuik (blijkbaar ben ik wel aangekomen op mijn buik, maar afgevallen op mijn billen zodat ik nu een zeer raar model heb). Ook heb ik woensdag voor de eerste keer tijdens mijn zwangerschap een dagje voor het toilet mogen doorbrengen, niks bleef er binnen, maar ik had natuurlijk wel de hele tijd zin in eten. En sinds woensdag heb ik dan ook ferme last van rugpijnen waardoor ik 's avonds de hele tijd met kersenpitkussentjes in de zetel zit. Niet dat ik 's avonds iets anders zou kunnen doen want ik ben al bijna 17 weken doodmoe en kan 's avonds alleen maar in de zetel zitten of in bed liggen (tijdens het weekend heb ik zelfs de siesta terug ingevoerd).

Tot zover een kleine selectie uit het grote boek van Marijke's zwangerschapskwaaltjes. ;-) Meer op eenvoudig verzoek. Het deed deugd dit even op te schrijven, maar morgen gaan we verder met de volgende frustratie: de zoektocht naar een huis.

2 opmerkingen:

Petra zei

Joh, is toch juist leuk een zwangerschapsblog? Zowel voor jezelf (later) als voor ons, die die periode al achter ons hebben liggen (of er nog middenin zitten, of er nog aan moeten beginnen). Hopelijk vallen de kwaaltjes mee!

saskia zei

Je hebt zwangerschapsblogs en zwangerschapblogs. Persoonlijk heb ik een hekel aan die blogs waar het hele zwanger zijn zwaar verhemelijkt wordt en al het negative verstopt wordt (ach en misschien zijn er ook vrouwen die alleen maar positieve ervaringen hebben tijdens het zwanger zijn, maar bij sommige heb je echt het gevoel alsof ze zo hard mogelijk proberen op te scheppen).

Ma weet je zolang k de positieve kantjes (de mooie echos) afgewisseld krijg met hier een daar een beetje scherpe humor over de mindere kantjes, dan mag je altijd eens zeuren hoor.