zondag 21 juni 2009

Huizenjacht

Toen we in juli vorig jaar terug in Belgie stonden, zijn we even erg actief op zoek geweest naar een huis (we hebben toen ongeveer 25 woningen bezocht op 3 weken tijd), daarna heeft de zoektocht enkele maanden stil gelegen (omdat o.a. de zoektocht naar een job belangrijker was dan de zoektocht naar een huis) en zijn we terug in ons appartement in Wilrijk gaan wonen. Nu we echter weten dat er binnen enkele maanden een mini De Bondt - Sneyders zit aan te komen, is de zoektocht terug begonnen.

We hebben weeral ettelijke huizen bezocht en de frustratie begint toe te nemen. De vraagprijzen liggen nog steeds erg hoog en de beschrijvingen van de huizen (vooral als een makelaar ze aanbiedt) zijn hilarisch, maar vooral foutief en leugenachtig.



Zo staat bijvoorbeeld het huisje hiernaast al maanden te koop. En zit ik me al de hele tijd af te vragen of de "design schoenkasten" waarvan sprake in de omschrijving de vraagprijs van zomaar eventjes 274.000 euro rechtvaardigen. Binnenkort zal ik maar eens een afspraak maken om dat te checken. ;-)



Enkele weken geleden hebben we deze beauty bezocht: heel mooi gerenoveerd, maar zonder geinstalleerde keuken en badkamer, en met slechts 2 slaapkamers. En de wonderlijke vraagprijs van 369.000 euro! (Daar stond nog bij vermeld "vernieuwde prijs" want vroeger kostte het 375.000 euro.) Ben ik nu gek als ik voor die prijs verwacht dat er een (en dan hoeft het nog geen design te zijn) keuken in staat?

Als we binnen enkele maanden nog niks gevonden hebben, vrees ik dat het wiegje van onze eerstgeborene een openstaande lade in het bureau van Dave zal zijn. :-(

5 opmerkingen:

Unknown zei

Sneyders - De Bondt ;-)

Petra zei

Jee, en ik maar denken, dat huizen bij ons in de buurt zo duur zijn!

Sylvia zei

Hoi Marijke, wat leuk dat je weer terug aan het bloggen bent.
Ik was net een stuk aan het lopen en zag ook een nieuwbouwhuis te koop staan op de Lage Kaart, beetje aan het begin vanaf de Kapelsesteenweg gezien. Het is net af volgens mij. Geen idee wat het kost?
Ik zal mijn ogen ook openhouden.....
Groeten
Sylvia

Kristel Holsbeek zei

Amai das nog erger dan waar wij vandaan komen...
In ieder geval, dat komt allemaal goed hoor, maak je niet te veel ongerust en geniet vooral van je buikje!!!

Anoniem zei

Zoals op vele plaatsen in Europa, maar zeker in Belgie denken ze dat ze hier voor griekse ruines gigantische prijzen kunnen vragen, hoe antieker het huis hoe duurder, ik denk dat het onze franse invloed is. Van wijn zeggen ze toch ook dat hij beter wordt met de jaren, maar dat geldt niet voor bakstenen, die verduren namelijk. Wij zijn gewoon gek van het ervoor te betalen. En wat makelaars betreft, die denken aan hun commissie, hoe duurder verkocht, hoe meer commissie. Logisch. En die sector is allesbehalve gecontroleerd.