vrijdag 5 juni 2009

Proces-Verbaal

Gisteren heb ik een proces-verbaal van waarschuwing aangekregen. Voor de niet-kenners: dit is "een vaststelling van een lichte, niet opzettelijk begane wetsovertreding waarvan kan nagegaan worden of de overtreder zijn verplichtingen is nagekomen". Geen boete dus, slechts een waarschuwing, maar je moet het probleem verhelpen en je dan aanmelden bij een politiedienst om dat te laten controleren. Je verliest er dus meer tijd mee.

Wat heb ik dan mispeuterd? "Synthese van de inbreuk: beschadigde, niet volledig leesbare voorste kentekenplaat". Blijkbaar kon de agent die op 27 mei 's ochtends om 8.08 uur aan de afrit van de autosnelweg stond mijn voorste nummerplaat niet lezen, en mag ik daarom een nieuwe nummerplaat laten maken en mijn auto door de politie laten keuren.

Ik weet dat het geen zin heeft om dit aan te vechten (en ik ga me d'er ook braafjes bij neerleggen), maar toch kan ik verzachtende omstandigheden inroepen: Volgens mij is die agent stekeblind! Het proces-verbaal is namelijk gericht aan de mannelijke bestuurder van het voertuig ("de bestuurder", "zijn voertuig", "hij dient zich te voorzien",...). Sorry, maar als die agent niet gezien heeft dat ik een vrouw ben (mijn boezem is momenteel groter dan die van Pamela Anderson, dankzij mijn zwangerschap) dan kan die inderdaad ook mijn nummerplaat niet lezen. Wie laat er nu slechtzienden bekeuringen uitschrijven ivm de leesbaarheid van nummerplaten?!

Nu ben ik erover aan 't denken om deze nummerplaat gewoon te laten hangen, naar de politie te rijden (en te doen alsof ik me "in regel heb gesteld") en eens te kijken of zij het eens zijn met de conclusie van hun collega.

6 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Proficiat met je zwangerschap!!! Voor wanneer ben je uitgerekend?

marijke zei

Volgens de dokter: 21 november. Volgens mij: hopelijk wat vroeger. ;-)

Ellen zei

Gefeliciteerd met je zwangerschap en blijf maar bloggen, dan kunnen we je avontuurtjes volgen !!

moeke zei

Gefeliciteerd met je zwangerschap !Fijn dat je terug bent gestart met je blog !

Magda

Petra zei

Elders heb ik je al gefeliciteerd, maar nogmaals :). En ik zou dat inderdaad gewoon doen!

Anoniem zei

Leuk terug wat van je te horen, en alvast proficiat met je zwangerschap!

Groetjes
Liesbet