maandag 29 juni 2009

1 jaar

Vandaag een jaar geleden zijn Dave en ik terug naar Belgie verhuisd na een 2-jarig avontuur in San Francisco. En nu, een jaar later, zijn we het Belgenlandje weer bijna gewoon, al zullen er altijd dingen blijven waar we bij verzuchten "dat was in SF toch wel effe anders" (niet altijd beter, maar anders). Terugkomen was moeilijk, vooral dan op administratief vlak.

Zo ben ik nog steeds niet terug aangesloten bij de mutualiteit, en hebben we vandaag besloten die strijd op te geven: we hebben zomaar eventjes 600 euro betaald om mij terug aan te sluiten, en hopen nu dat we dat geld (waar we recht op hebben en dat we eigenlijk nooit hadden moeten betalen) ooit terug krijgen. Ik blijf erbij dat we (en eigenlijk alleen ik want Dave is allang terug aangesloten bij de ziekenkas) onfair behandeld worden, maar ik wil binnen 2 weken met een gerust hart naar Frankrijk kunnen vertrekken en daar hoort een hospitalisatieverzekering bij (en die treedt alleen in werking als er ook een aansluiting bij de ziekenkas is). Hopelijk verknoeien die ambtenaren dit nu ook niet, en krijg ik vanaf volgende week weer medicijnen en doktersbehandelingen terugbetaald.

Voor de rest is het hier heerlijk warm weer, temperaturen boven de 30 graden worden voor de rest van de week voorspeld. Helaas moet ik nog 2 weken gaan werken vooraleer we op vakantie kunnen.

En we hebben ook leuk nieuws gehad van de gynaecoloog. En met leuk nieuws bedoel ik niet dat we ineens 2 babies mogen verwachten ipv 1. ;-) Nee, volgens de dokter zat alles erop en eraan, en heel belangrijk: wat ik er liever niet aan had zitten, zat er ook niet aan! ;-)

5 opmerkingen:

Veerle zei

Ha! Ik had al zo'n vermoeden toen ik het op Facebook las dat het een meisje zou worden! Proficiat... nu kan je ook volop beginnen shoppen ;)

Sofie & Bart zei

Proficiat! Een jaar al, amaai, de tijd vliegt. Een jongen als eerste is ook wel tof, dan kan die op z'n zusje letten ;-)

Kristel Holsbeek zei

een hele dikke proficiat!! geniet maar van jullie vakantie. Oh jeetje al een jaar terug in Belgenland amai wat vliegt de tijd...

Tom en Roosje zei

Proficiat! Nu kan je beginnen shoppen ;-)

Anoniem zei

Ik kan al niet geloven dat dat een jaar was, Wat vliegt de tijd.
Afspraak tijdens de kerstperiode zodat Jen en ik babies kunnen bewonderen

Greetz
Tokke and Jen, SF