dinsdag 8 juli 2008

Huisjes Kijken

Nu we terug in Belgie wonen, hebben we beslist ons appartement te verkopen en op zoek te gaan naar een huis. We zijn een week terug in het land en hebben al acht huizen bezocht, het ene al minder geschikt dan het andere. Maar je ziet zo wel wat: Vlamingen "bricoleren" heel graag hebben we al ontdekt, en d'er lopen heel wat zelfverklaarde binnenhuisarchitecten rond. Voorlopig hebben we slechts 1 huis bezocht waarin we eventueel geinteresseerd zouden zijn (als de prijs met minstens 40000 euro zou verlaagd worden). Al de anderen vielen om zeer uiteenlopende redenen in de categorie "no f***ing way".

Het is ook weer wennen aan de terminologie op de immo websites: "karaktervol" is oud en niet gerenoveerd, "gerenoveerd" is zelf opgeknapt en bijeen gelijmd,... Een kamer van zes vierkante meter wordt een slaapkamer genoemd, terwijl ik dat eerder een kast of een berging vind.

PS: Als er iemand geinteresseerd is in een twee-slaapkamer-appartement in Wilrijk met garage en terras, gelegen op 2 minuten van verschillende autosnelwegen (A12, ring van Antwerpen, E19), laat dat dan even weten in de comments. Als ik het appartement kan verkopen zonder het op internet te plaatsen, doe ik dat liever (want ik heb geen zin in tientallen telefoontjes van immokantoren).

2 opmerkingen:

Unknown zei

Veel succes met de zoektocht.

Ik heb ook gelezen dat je op zoek bent naar een job in marketing.
Het kan zijn dat het helemaal niets voor jou is. Maar aangezien je in het antwerpse woont...
Er is een belgisch snowboardbedrijf dat een vacature openstaan heeft.
Het gaat van allround bediende (administratief) tot marketing.
Aangezien het een heel klein bedrijfje is wordt iedereen bij alles betrokken. (ik werk momenteel voor het bedrijf) je moet maar is op de website kijken www.beyondsnow.com

Zoals ik al zei, ik weet helemaaaal niet of het iets voor jou is, maar ik lees je blog al een tijdje en het viel me op vandaar.
Succes nog met alles inorde te brengen voor een nieuwe start in Belgiƫ

Groetjes

Kristel Holsbeek zei

Veel succes met het zoeken van een huis. Wij zijn na heel veel bezoeken overgegaan naar grond;-) om je maar een idee te geven;-)...