woensdag 30 juli 2008

Join The Club

Vanochtend lees ik in de krant: "Alcatel-Lucent stuurt topduo de laan uit". En A-L is het bedrijf waardoor wij de laatste maanden constant in stress geleefd hebben. Nadat ze Dave ontslagen hebben, vertrekken nu ook algemeen directeur Patricia Russo en voorzitter Serge Tchuruk. Zes opeenvolgende kwartalen rode cijfers was blijkbaar genoeg.

Ik hoop voor Russo en Tchuruk dat het met minder drama gepaard kan gaan dan ons vertrek. Al denk ik dat hun vertrekvergoeding veel goed maakt: maximum 6 miljoen euro (2 jaarsalarissen). Let wel: die mensen nemen zelf ontslag en worden daar dus (schandalig veel) voor betaald, een ander wordt ontslagen en moet vechten om iets te krijgen. 't Leven is niet eerlijk. ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Ook mijn echtgenoot heeft ooit voor Alcatel gewerkt. Wij stonden destijds op het punt om naar Texas te verhuizen voor enkele jaren, maar dat werd op het laatste moment afgeblazen.
Ondertussen was mijn man dus van job veranderd en waren wij 2 jaar in LA voor British Telecom, dus ook voor de telecom business.
'k Ben er zeker van dat er genoeg andere opportuniteiten zullen zijn voor je ventje, zeker na zo'n buitenlandse ervaring. Wel spijtig dat het zo "zuur" heeft moeten eindigen voor jullie.
En, de container al toegekomen?
Groetjes uit Elewijt bij Mechelen
Kristine @formerLA