donderdag 17 juli 2008

Starbucks in Belgie

Vandaag ontdekt: Verschillende kranten brengen volgend heuglijk nieuwsbericht "Starbucks opent voor het eind van het jaar een eerste vestiging in Belgie". Yes, yes, yes! De eerste Starbucks verstiging in Belgie wordt een filiaal in de vertrekhal van de luchthaven van Zaventem. Wel een beetje ver voor mijn ochtend-kopje-koffie, tenzij ik natuurlijk een job op de luchthaven vind (toch maar eens serieus over nadenken). ;-)

Ik heb ondertussen ontdekt dat de Belgische coffee-to-go wel bestaat, maar heb voorlopig nog geen lekker koffietje gevonden. Onderstaande foto is een coffee-to-go bij Gregg's (op de Meir in Antwerpen): 1,40 euro voor een mini tasje niet-lekkere koffie zonder keuzemogelijkheden (allez kom, ik had de keuze uit 'koffie' of 'koffie met melk'). Als ik dat dan vergelijk met mijn halve liter zalig lekkere Starbucks latte met onbeperkte keuzemogelijkheden (non fat milk, soy milk, vanilla,...) voor 3,20 dollar, begin ik toch wat heimwee naar San Francisco te krijgen...

4 opmerkingen:

Sofie & Bart zei

De ideale oplossing voor jou is natuurlijk om zelf een starbucks-achtige koffie bar te beginnen ;-)

saskia zei

In leuven is er zo eentje die al bestond tijdens mijn studenten tijd daar. Die verkocht ook smoothies. En ze hadden zelfs van die kartons waarin je 4 drankjes te gelijkertijd kon meenemen.

Ik denk dat Angelica exact weet over welke koffiebar ik het heb. Dus misschien een job in Leuven?

Petra zei

Ik hoop voor jou, dat die in Zaventhem zo aanslaat, dat er binnenkort een in je buurt is!

Annelica zei

Haha, dit herken ik. Ik ben nog steeds op zoek naar vervanging voor de Starbucks:-) Zou het kunnen dat Saskia Punto cafe in Leuven bedoelt (www.puntocaffe.be)? Daar vind ik de koffie best lekker, maar qua snelheid kunnen de koffiebars hier in Belgiƫ echt niet tippen aan Starbucks!
Op de Eiermarkt in Antwerpen vind je twee koffiebars die dichter in de buurt van Starbucks komen, ik ben wel even de naam kwijt...